9 Managertips til Motor Manager
3. juli 2020 Motor ManagerNu sker det endeligt! Formel 1 starter, men hvem skal du have med i start-griden på dit managerhold? Læs tre eksperters tips her.
Startskuddet til det Østrigske Grand Prix nærmer sig, og dermed også starten på Motor Manager 2020.
For at hjælpe dig klar til manager-dysten, så har vi allieret os med tre Manager- og Formel 1 eksperter, som gav nedenstående ni kører-tips inden Coronaen udskudte og decimerede Formel 1 sæsonen.
De tre eksperter er Dennis Axelsen som vandt Motor Manager 2018, Jakob Degn der strøg til tops i 2019 og Allan Rud Haslund som er chefredaktør på Formel 1 mediet BMF1 og tidligere er endt i top 20 i managerspillet baseret på Formel 1.
Læs eksperternes pre-corona anbefalinger herunder.
9 Managertips til Formel 1
Jeg synes ikke, at der er nogen absolut must-have i dette års spil (endnu), men hvis jeg skal vælge én, så bliver det Leclerc. Han er stadig ny i Formel 1, og på ren erfaring bør han flytte sig en del fra år til år. Hans pris sat op imod de nærmeste konkurrenters, gør at valget må falde på ham.
Den kører jeg tror på, vil give mest for pengene i år, er Max Verstappen. Red Bull bliver super stærke i år, og jeg har en forventning om, at Verstappen tager endnu et skridt op i år, med en fortsat stor angrebs iver, der dog kombineres med et endnu bedre overblik. Holder han hovedet koldt over hele sæsonen, bliver han primær udfordre til Hamilton.
Det er meget svært at pege på ét must-have til årets hold, men man kan selvfølgelig ikke komme uden om, at Mercedes igen ser meget hurtige ud i både kvalifikations- og løbssimulering. Derfor vil jeg anbefale, at vælge enten Hamilton, Bottas eller Mercedes(konstruktør) og bygge sit lineup op omkring det.
Jeg synes faktisk ikke, at der er nogen, som er sat helt skævt prismæssigt, men fordi det stadig er svært at spå om styrken på midterholdene, så kunne jeg godt have en lille fidus til Lance Stroll. Han er billigst af kørerne fra midterholdene og Racing Point har vist gode takter i træningerne.
Red Bull er også dem, jeg vil anbefale som Pit Crew. De er de hurtigste og de formår at have det overblik der skal til, for at kæmpe med om sejren. Mercedes er valgt af meget få til Pit Crew, hvilket nok primært skyldes prisen. Ingen kan være i tvivl om, at de er blandt de bedste.
Ricciardo kunne sagtens gå hen og blive et scoop til 5.5 millioner. Renault viste flot short run pace i træningen og deres long run pace var på højde med McLarens. De har et stærkt team bag sig til at videreudvikle på bilen og Ricciardo har både erfaring og fart til skabe resultater, hvorfor han kan vise sig at blive en god investering.
Alexander Albon forventer jeg fortsætter takterne og placerer sig som fast inventar i top 6. Det er ikke utænkeligt, at han med en god opstart hos RedBull kan flytte sig endnu mere.
En kører, der kan overraske, hvis bilen fortsætter den store fremgang, er Carlos Sainz Jr. i McLaren. Han er billig og hurtig og en sikker kandidat til point, i alle løb. Men Ricciardo i Renault, kan også blive ret godt, hvis Renault altså har bilen til det, hvilket vintertesten ikke har vist, men det er også svært at læse noget ud fra de få tests.
Til trods for at Albon er fordoblet i værdi ift. til sidste år, så synes jeg stadig man får meget for pengene. Han sidder, ifølge flere analyser, i feltets anden hurtigste bil, så det må forventes at han skraber nogle podieplaceringer ind.
Du kan også se, hvilket hold Allan Rud Haslund stiller i Motor Manager. (Allan Rud’s hold er sat før Corona).
Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *