Kampen i midterfeltet spidser til

Vi varmer op til det ungarnske Grand Prix – og næste runde af Motor Manager 2025 starter lørdag den 2. august kl. 16.00. Der er lagt op til endnu en spændende weekend, hvor det gælder om at ramme det midter-team, som rammer svingende, pit stop og strategien bedst.

Hver eneste weekend ser vi nye hold med forskellige styrker – alt afhænger af, hvordan banen er skruet sammen. De seneste par weekender har Kick Sauber gjort det godt, men senest – i det belgiske Grand Prix –  var det HAAS, der spændte den tyndeste bagvinge på bilen og nærmest fløj gennem sektor 1 og 3. 

Det eneste, vi efterhånden kan sige med sikkerhed, er, at ingen kommer i nærheden af McLaren over en hel løbsdistance. Så snart Leclerc røg bag Norris, begyndte han at tabe over et halvt sekund pr. omgang. 

Verstappen kunne ikke engang følge med Leclerc – så det ser svært ud for resten af feltet. Spørgsmålet er, om man kan ramme det hold, der rammer rigtigt på den rigtige weekend i Motor Manager.

Tre managertips til 14. runde

Enabler: Yuki Tsunoda – 4.7 mio.
Måske har den unge japaner endelig fundet lidt selvtillid? Overraskende nok var han kun 0,3 sekunder efter Verstappen – og det på den længste bane i 2025-sæsonen. Det er uhørt i denne sæson og gør ham til et interessant bud.

Den billige: Issac Hadjar – 3.9 mio.
Den konstante Hadjar beviser weekend efter weekend, at han har styr på sagerne i VCARB. Holdkammeraten Lawson har også vist gode takter, men han er simpelthen for dyr. Hadjar er mit sikre valg.

Kaptajnen: Oscar Piastri – 11.5 mio.
Uden tvivl stadig det bedste kaptajnvalg. Kampen står reelt kun mellem ham og Norris, men jeg ser Piastri som det mere stabile valg på længere sigt – for med Norris ved man aldrig, hvad man får.

Husk at skifte ud inden Motor Manager 2025 runde 14 starter på lørdag kl. 16.00.

Del med dine venner - det giver god manager-karma
Ingen kommentarer
Skriv en kommentar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *