Monacos ikoniske gader venter: Runde 8 i Motor Manager 2024

Mens Italien er over and out, er det nu blevet Monacos tur til at brillere med sine ikoniske gader, vigtige qualifying og intense runder. Ekspert Lars Kroot giver sit besyv på weekendens løb i Motor Manager 2024.

Monaco x Motor Manager 2024

Weekenden, hvor kvalifikationen er altafgørende. Det er nu, vi virkelig kommer til at se de bedste kørere i verden få hvert eneste millisekund ud af bilen. Monaco handler mere om køreren, og mindre om bilen. Bilen spiller selvfølgelig stadig en rolle, men forskellen på en god kører og en fantastisk kører kan være op til 5-6 pladser, som på denne bane kan sikre vigtige points i løbet. 

Er McLaren tættere på Red Bull end Ferrari?

Sidste weekend i Imola fik vi et godt billede af, hvordan bilernes performance har været blandt de forskellige teams, der har fået opgraderinger. Umiddelbart virker det til, at McLaren har fundet den lille ekstra del, der skal til for at skulle kæmpe med helt oppe foran i Formel 1 feltet. Her kigger man blandt andet på det faktum, at Norris kunne indhente Max samt køre væk fra Leclerc samtidigt, og Sainz ikke kunne følge med Piastri.

Alt dette taget i betragtning samt det, at det er de helt små marginaler, der gør forskellen, såsom pitstop og strategi, så ligger marginalerne altså til fordel hos McLaren i Motor Manager 2024.

6 tips til runden

Must have
Lando Norris
McLaren
9.935.000
vs.

Hvem ved, hvis vi havde haft en runde eller to mere, om han havde indhentet Max med DRS? Hvad vi ved, er, at han måske er den mest “in-form” kører sammen med Max i øjeblikket – og selvtillid og god form er virkelig det, man har brug for i Monacos gader. Han bliver mere og mere populær blandt managerspillere, så kom på toget før det er for sent.

Kaptajnen
Max Verstappen
Red Bull Racing
16.935.000
vs.

Ja, han gør det ikke nemt for sig selv, den ellers så suveræne hollænder. Først fejl i træning med masser af klager omkring bilen, sætter den alligevel på pole, og bringer faktisk et rigtig flot hul ned til resten af feltet, men alligevel ender det tæt. I Monaco mener jeg dog, at Max er langt den bedste i feltet, så jeg forventer endnu en sejr.

Differential
Yuki Tsunoda
RB F1 Team
4.538.000
vs.

Han stopper simpelthen ikke med at præstere over forventning, den formstærke japaner. Han kæmper virkelig også for et sæde nu, så dette kunne være weekenden, der gør forskellen for ham. Kan han levere et flot resultat denne weekend, så ser fremtiden lovende ud. Selv med mange gode præstationer ser jeg det meget som en knald-eller-fald-weekend.

Den billige
Nico Hulkenberg
Haas
4.058.000
vs.

Igen blev det en P11 til tyskeren, men med den præsentation han har vist gennem sæsonen, så synes jeg stadig, at han klart er det rigtige valg for billige penge til dette løb, hvor qualifying er så vigtig. 

Den frække
Oscar Piastri
McLaren
7.080.000
vs.

Sammen med alle McLaren-opgraderinger, så er Piastri en rigtig billig samt god kandidat til en podieplads. Han er ligesom Tsunoda i rigtig god form, og havde han ikke blokeret Magnussen sidste uge, havde han næsten med garanti også haft et podium i Imola.

Outsideren
Fernando Alonso
Aston Martin
8.422.000
vs.

Selvom det ikke har været guld og grønne skove for Aston Martin i år, så nævner jeg som tidligere, at qualifying er altafgørende – og var det ikke fordi, Verstappen havde en helt urimelig sector 3 sidste år i qualifying, havde han haft pole sidste år.

Top 3: total vækst
Spillet er slut
6.345.000
1. McLaren
McLaren
14.845.000
6.180.000
2. Ferrari
Ferrari
14.680.000
5.748.000
3. McLaren MCL38
McLaren
12.748.000
Holdet.dk
Del med dine venner - det giver god manager-karma
Ingen kommentarer
Skriv en kommentar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *