Motor Manager i Monaco: 3 tips til runde 7
22. maj 2023 Motor ManagerEfter lidt ekstra ventetid – grundet det voldsomme vejr i Italien – er Motor Manager nu endelig tilbage med et spændende løb i Monaco. Holdet.dk’s egen Formel 1-ekspert, Lars Kroot, kommer traditionen tro med sine tanker og transferhacks.
Kan Leclerc gøre det?
Runden i Imola blev med god grund aflyst. Det betyder, at vi har Monaco som det næste løb i Motor Manager. Og her ser jeg en god fidus til Leclerc. De fleste kender til Leclercs “curse” i Monaco. Det gør, at han stadig til den dag i dag, aldrig har haft et podium i hans hjemby – selv med to pole positions. I Miami smed han den også i muren i qualifying, og vi ved, at han kan risikere en del. Tror man på en fejlfri weekend for en gangs skyld, så kunne det være differencen.
Beholder man Perez?
Der er sikkert et par stykker, som skiftede til Perez sidste runde for at lave lidt variation og skabe lidt luft i budgettet. Skiftede man, vil jeg foreslå at beholde ham i hvert fald en runde mere. Selvom der ikke er transfergebyr, så kan det blive dyrebart at bruge så mange kontrakter allerede så tidligt i sæsonen.
Opgraderinger
Snakken gik på, at både Ferrari og Mercedes var hold, der havde opgraderinger klar til bilen i Imola, men man kunne godt se, at de nu bliver sparet væk til Spanien. Red Bull burde stadig på papiret være det klart bedste hold. Men i Monaco er det ikke nødvendigvis den hurtigste bil, der kommer først over stregen. Det kan ske, at vi får en Verstappen, der ikke satser hele butikken, da han ved, at han ikke behøver risikere så meget for at vinde mesterskabet i år.
Max Verstappen er så småt begynde at vågne op fra en langsom start på sæsonen. Jeg kan sagtens se en Verstappen, der skruer op for tempoet, efter at Perez har vist, at han ikke bare er en 2’er for Red Bull. Hvis ingen mekaniske fejl til Verstappen, kan jeg ikke se Perez slå ham på en almindelig søndag efter hans præsentation i Miami.
Alonsos popularitetsprocent stiger for hver uge, der går, men den er stadig ikke høj nok. Han præsterer simpelthen bare hver weekenden, og med kombinationen af ham og den næsthurtigste bil, er der en god grund til, at han bare scorer points i den gode ende hele tiden.
Kevin ligger i den billige ende af 4 millioner-kørende, og har man et snævert budget at arbejde med, kunne det være et glimrende enabler valg, da Haas-bilen bestemt ikke er den værste, og de virker til at være med i midterfeltet.
Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *