Fra Monaco til Spanien: Runde 8 i Motor Manager lurer forude

Formel 1-ekspert Lars Kroot opsummerer Motor Manager runde 7 og leder op til den kommende runde 8, hvor flere stjerner skal genfinde de gode takter.

Kort om sidste løb

Sikke et løb! Den weekend havde alligevel lidt af hvert. Qualifying havde spænding helt til det allersidste. Verstappen viser gang på gang viser, hvorfor han er dobbelt verdensmester. Dem med Perez som kaptajn i Motor Manager 2023 har god grund til at blive skuffet, da Monaco i hvert fald ikke er en bane, hvor man vil starte sidst. På alle andre baner slutter han realistisk i top-5, selv med en p20 i kvalifikationen.

Ud med Stroll?

Det virker dumt ikke at have en kører til 5 millioner i Motor Manager 2023, der kører i den næsthurtigste bil. Men det er også bare synd, at han er så svær at gøre sig klog på. Uheldet var dog også med ham. Han har været ude at sige, at grunden til den dårlige præsentation i kvalifikationen, var grundet en skade bilen fik. Den kom, da han kørte hen over noget der lå på banen, og ødelagde noget af gulvet på bilen. Havde det været en anden bane end Monaco, var Stroll nok gået en del pladser tilbage. 

Hvad gør man med Perez?

Fornuften ville sige, at man burde skaffe sig af med Perez, men det er også svært, at finde plads i budgettet. Havde man valgt at tage Perez som et sats, synes jeg, det er værd stadig at beholde ham, da man godt kunne tænke sig, at der måske snart kommer en DNF af mekaniske årsager til Max.

Kaptajnen
Max Verstappen
Red Bull Racing
15.762.000
vs.

Max Verstappen er så småt begynde at vågne op fra en langsom start på sæsonen. Jeg kan sagtens se en Verstappen, der skruer op for tempoet, efter at Perez har vist, at han ikke bare er en 2’er for Red Bull. Hvis ingen mekaniske fejl til Verstappen, kan jeg ikke se Perez slå ham på en almindelig søndag efter hans præsentation i Miami.

Must have
Fernando Alonso
Aston Martin
6.820.000
vs.

Alonsos popularitetsprocent stiger for hver uge, der går, men den er stadig ikke høj nok. Han præsterer simpelthen bare hver weekenden, og med kombinationen af ham og den næsthurtigste bil, er der en god grund til, at han bare scorer points i den gode ende hele tiden.

Enableren
Kevin Magnussen
Haas
4.312.000
vs.

Kevin ligger i den billige ende af 4 millioner-kørende, og har man et snævert budget at arbejde med, kunne det være et glimrende enabler valg, da Haas-bilen bestemt ikke er den værste, og de virker til at være med i midterfeltet.

Del med dine venner - det giver god manager-karma
Ingen kommentarer
Skriv en kommentar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *