Managervinder: Kør med LeClerc
11. marts 2020 Motor ManagerI 2018 kørte Dennis Axelsen’s managerhold først over stregen i Motor Manager, og til den nye sæson har han igen indstillet manager-gps’en og fundet et par lynhurtige tips til Formel 1 sæsonen.
Ét managerhold er alt, hvad du skal bruge.
Sådan lyder meldingen fra Dennis Axelsen, som kom til tops i managerspillet i 2018 med kun ét managerhold. Han har samme taktik i år.
Konstruktør, kører & kontrakt
Når managerholdet til Motor Manager 2020 skal stilles, så er der visse prioriteringer, der skal foretages. Pit-crew’et udgør for eksempel den mindste post, når manager-budgettet på 50 mio. skal fordeles. Her er fokus på kører og konstruktører.
“I starten vil jeg som udgangspunkt gerne sprede mine investeringer mellem konstruktørerne og kørerne, da det er sparsomt med viden op til sæsonstarten. Jeg vil derfor være ked at investerer i de lidt dyre konstruktører og kører fra midterfeltet. Sætter man flere hold, er det naturligvis oplagt at satse lidt forskelligt, men jeg sætter kun 1 hold og går derfor denne vej. Senere bliver der satset i mere specifikke retninger.” – forklarer Dennis Axelsen
Manager Hall of Fame’eren er varsom med brug af de 15 kontrakter, som man har til de i alt 21 Formel 1 Grand Prixer, som managerspillet bygger på.
“Med mindre at der er nogen der overrasker meget positivt eller meget negativt, så venter jeg 3-4 runder før en større omstrukturering kan komme på tale. Og da momentum sagtens kan skifte halvvejs eller 2/3 inde i løbet, er det vigtigt at have kontrakter til at kunne lave en større rokade senere i spillet.” – tipper Dennis Axelsen.
Tre kører-tips til Motor Manager
Jeg synes ikke, at der er nogen absolut must-have i dette års spil (endnu), men hvis jeg skal vælge én, så bliver det Leclerc. Han er stadig ny i Formel 1, og på ren erfaring bør han flytte sig en del fra år til år. Hans pris sat op imod de nærmeste konkurrenters, gør at valget må falde på ham.
Jeg synes faktisk ikke, at der er nogen, som er sat helt skævt prismæssigt, men fordi det stadig er svært at spå om styrken på midterholdene, så kunne jeg godt have en lille fidus til Lance Stroll. Han er billigst af kørerne fra midterholdene og Racing Point har vist gode takter i træningerne.
Alexander Albon forventer jeg fortsætter takterne og placerer sig som fast inventar i top 6. Det er ikke utænkeligt, at han med en god opstart hos RedBull kan flytte sig endnu mere.
Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *